לא, אל תילחצו, לא מדובר בסכומי כסף,אלא בסיכום המעשים והדיבורים שאתם עושים האחד למען השני.

ניהול חשבון רגשי הוא כלי משמעותי מאד לשיפור חיי הנישואין. לרובנו  אין מושג כמה דברים חיוביים וכמה דברים שליליים אנחנו עושים כלפי בן הזוג במשך יום, שבוע, חודש. כשאין מעקב , הסיכוי שנתקדם כמעט אפסי. אם לא קובעים יעד ודרך, הרצונות הטובים שלנו נשארים בגדר רצון ולא מתקדמים לשום מקום. ניהול החשבון גם מסייע למוטיבציה שלנו, כי אנחנו מזהים התקדמות, ובכך מקבלים כוח להמשיך.

אפשר לעשות את החשבון בראש , אבל הכי יעיל להחזיק פנקס קטן ולרשום בו את כל הדברים החיוביים או השליליים של התנהגותנו לבן הזוג.

למשל: אם חייכתם לבן הזוג כשהוא נכנס הביתה-קבלתם נקודה. התקשרתם אליו לעבודה לשמוע מה שלומו-נקודה הכנתם ארוחת ערב טוב-נקודה.

אפשר גם להחליט שמעשים מסוימים שווים יותר. למשל ארוחה מושקעת במיוחד- 2 נקודות  או אם הייתם עייפים מאד ובכל זאת הקשבתם בקשב  רב למשך רבע שעה ושמעתם את ההרפתקאות  שעברו על בן  הזוג במשך היום- 3 נקודות וכדומה.

צריך לחשב גם נקודות שליליות. אם צעקתם על בן הזוג- נקודה שלילית. כך גם אם החמצתם פנים, לא התחשבתם, ביקרתם וכדומה.

בסיכום החשבון מפחיתים את הנקודות השליליות מהחיוביות.

לאורך זמן אם תתאמצו תראו שמצב החשבון הולך לכיוון חיובי. לא להיבהל אם כרגע החשבון  עדיין שלילי. גם עלייה ממצב של מינוס למצב של אפס היא עלייה משמעותית. תמשיכו לעבוד ולהתאמץ וגם המסכים הירוקים יגיעו.

כדאי לנהל גם סיכום יומי וגם סיכום שבועי. כך תקבלו תמונה יותר בהירה של ההתקדמות.

בדרך כלל אם עקביים במילוי הרשימות רואים את התוצאות ביחסים ביניכם תוך מספר שבועות, ובדרך כלל לא לוקח יותר מחודשיים עד שיש כבר שיפור ניכר במערכת היחסים.

כדאי להיזהר מדבר אחד והוא לא להפוך את ניהול החשבון הרגשי לתחרות ביניכם. אם תתחילו להתחרות ביניכם מי עושה יותר לשני, תגבירו את המתח ולא תורידו אותו.

את החשבון הזה עושה כל אחד לעצמו, וגם כדאי לקבוע יעד עליו אתם נותנים לעצמכם פרס משמעותי. אם הגעתי בסיכום הכולל ל25 נקודות בשבוע או ל120 נקודות בחודש, אני מרשה לעצמי………..

כך המוטיבציה לקבל את הפרס המצופה, תצטרף למוטיבציה להעלות את מספר הנקודות, וכך תמצאו את עצמכם ממריאים למקום חדש בזוגיות שלכם.